Salling

Salling og HEADSTART FASHION hylder dansk modes fremtid

Salling og HEADSTART FASHION uddeler sammen en ny awardpris under årets SPOT-festival. Prisen skal være med til at promovere den danske modebranches største fremtidshåb.

Salling hylder dansk modes fremtid   

Stormagasinet Salling har taget initiativ til at hylde dansk modes fremtid, da stormagasinet sammen med HEADSTART FASHION har skabt prisen Salling Fashion Award. Prisen uddeles i forbindelse med HEADSTART FASHION’ AWARDS under SPOT-festival fredag d. 5. maj. Prisen går til en dansk modevirksomhed med et lysende fremtidspotentiale.

Vinderen bliver valgt af en jury med flere kendte ansigter, som kan vælge blandt fem nominerede virksomheder. Juryen består af moderedaktør for Euroman Frederik Lentz Andersen, modeblogger Marie Jedig, modedesigner Mark Tan, marketingschef i Salling Birthe Wiberg og direktør for HEADSTART FASHION Christian Chapelle.

De nominerede virksomheder til Salling Fashion Award kan udemærke sig inden for bæredygtighed, innovation og nytænkning, kvalitet og håndværk, ambitioner og potentiale samt idéen bag brandet.

De nominerede til årets Salling Fashion Award 

  • Agurk
  • H2O Sportswear
  • Lakor
  • Leon Louis
  • Nature
  • NORR
  • Rodtnes

Vinderen får en pop-up-shop i Sallings stormagasiner

Vinderen af Salling Fashion Award bliver belønnet med en præmie på 30.000 kroner. Men det er ikke kun en pengepræmie, der venter vinderen, som får mulighed for en eksklusiv pop-up-shop i Sallings stormagasiner i Aarhus og Aalborg.

marianne

Marianne Bedsted, der er direktør i Salling, er begejstret for det nye samarbejde med HEADSTART FASHION:

”I Salling ser vi et stort potentiale i de mindre danske modevirksomheder. Derfor vil vi gerne være med til at støtte de spændende virksomheder, som har potentialet og ambitionerne om at markere sig på både den nationale og internationale scene i fremtiden. Vi håber prisen kan være et hjælpende skridt på vejen,” siger hun og fortsætter:

”Vi glæder os til at byde vinderen af prisen velkommen i vores stormagasiner. Med vores fokus på fashion er det oplagt, at fremtidens modevirksomheder får lov til at fremvise deres tøj og fortælle deres historie til vores kunder, som har en stor interesse for mode og design. Vi ønsker at være et stormagasin, hvor kunderne kan få inspiration, viden og indsigt om nutidens mode.”

 Christian Chapelle, der er direktør for HEADSTART FASHION, er begejstret for, at Salling vil være med til at støtte udviklingen af modebranchen:

“Jeg er rigtig glad for, at vi nu kan løfte sløret for HEADSTART FASHION’s nye samarbejde med Salling. Salling skal være med til at hylde dansk mode og promovere nyere modebrands med et stort potentiale.  Det passer perfekt sammen med HEADSTART FASHION’s vision om at udvikle modebranchen,” siger han og fortsætter:

”Jeg ser meget frem til samarbejdet med Salling og selve overrækkelsen ved HEADSTART FASHION AWARD 2017, hvor den vindende virksomheder både modtager et kontantbeløb og en mulig for en pop-up shop i Sallings stormagasiner.”

Fakta om Salling Fashion Award

Fashion Award bliver uddelt d. 5. maj kl. 20.00 – 22.00 i Dania Salen i SAS Radisson Blu Scandinavia

  • Vinderen af prisen modtager en pengepræmie på 30.000 kr.
  • Vinderen af prisen får også mulighed for en eksklusiv pop-up-shop i Sallings stormagasiner i Aarhus og Aalborg
  • Modevirksomhederne bliver vurderet på følgende kriterier: Innovation og nytænkning, kvalitet og håndværk, bæredygtighed, potentiale og ambitioner og virksomhedens idé

 For mere information

Marketingschef for Salling Birthe Wiberg, birthe.wiberg@salling.dk, telefon 87 78 65 50, mobil 30 23 73 04

Direktør i HEADSTART FASHION Christian Chapelle, cc@headstartfashion.dk, telefon 24 20 72 07

Søg