T5A8919

Fashion Unit, fem hurtige til S.T. Valentin

Fem Hurtige til S.T. Valentin, Nikolaj Valentin og Steffen Larsen

  1. T. Valentin har vundet indpas i det aarhusianske modeunivers. Hvordan opfatter I Aarhus som modeby?

Aarhus er uden tvivl værdig som modeby og bliver i Danmark kun overgået af København, der samlet set stadig har lidt mere at byde på. Vi mener dog begge to at oplevelsen af Aarhus som modeby er mindst lige så charmerende som København. I Aarhus ligger mange af de flotte og spændende specialbutikker koncentreret omkring latinerkvarteret og Store Torv, hvorimod de lækre områder i København ligger noget mere spredt.

  1. Flere og flere bruger de sociale medier som branding kanaler. Hvordan anvender I selv de sociale medier?

De sociale medier er vores vigtigste branding kanal og vi bruger usandsynlig meget tid på især

Facebook og Instagram. Sidste år ansatte vi en online manager der udelukkende har fokus på vores webshop og de sociale medier. Vi har bl.a. udarbejdet en ret systematisk håndbog, der definerer hvordan vi skal agere på henholdsvis Facebook og Instagram hvad angår indhold, tekst, lay-out etc.

Hvis man anvender de sociale medier på den rigtige måde, kan det skabe rigtig stor værdi for ens virksomhed.

  1. De fleste virksomheder har et eller andet som kendertegner dem, fx. en stil eller et slogan. Hvad er karakteristisk for S.T. Valentin?

Noget af det der karakteriserer S.T. Valentin mest er vores ’What a man should know’ univers, hvor vi fortolker på definitionen af den moderne gentleman og hvad vi mener han bør vide.

Vi elsker at sælge klæder, men for os handler det mere om at skabe et livsstilsunivers end en egentlig tøjbutik.

Hvad enten det drejer sig om hvordan man laver den perfekte ’Old Fashioned’ eller hvordan man brygger den bedste kaffe, er det noget vi tager stilling til.

Vores passion for at fortælle den gode historie omkring de mærker vi forhandler har også altid betydet meget for os. Vi sælger mindst ligeså meget oplevelsen som vi sælger tøj, og det er vi meget bevidste om. Den gode service er altafgørende for os, og der skal altid være tid til kunden. Vi har oplevet alt for mange eksempler på lettere snobbede tøjbutikker, der har nok i sig selv, og det har vi svært ved at forholde os til.

  1. Som butiksindehavere, har I sikkert flere forskellige kasketter på i løbet af en dag. Hvordan ser en typisk hverdag ud for jer?

Der er ikke mange ’typiske’ dage for os fordi vi konstant har rigtig mange bolde i luften. Ud over vores butik i Guldsmedgade har vi en webshop der kræver mindst ligeså meget arbejde som den fysiske butik og et tøj-agentur. I agenturet har vi på nuværende tidspunkt to mærker (Les Deux & Et al) som vi har rettighederne til at sælge på det danske marked. Vi har bygget disse mærker op igennem de sidste tre år og på nuværende tidspunkt ca. 100 kunder som vi sælger vores mærker til.

  1. Hvilke udfordringer har I mødt i forhold til at etablere jer som selvstændige?

Utallige. Det er langt fra en dans på roser at være selvstændig og vi møder konstant ufordringer der skal tages stilling til på meget kort tid. Vi har vel i snit knoklet 70 timer om ugen de sidste 7 år, og der er blevet brugt masser af dyre lærepenge på vejen. De første tre år udbetalte vi ikke en krone til os selv og måtte arbejde ved siden af butikken, for at få tingene til at løbe rundt i en krisetid.

Men vi har lært så utroligt meget på vores rejse og har for længst indset at der skal investeret meget mere end 37 timer om ugen, hvis man vil udleve sin drøm som selvstændig. Det er ikke et job – det er en livsstil.

_T5A8567

Søg