hummel international – et brand med et stærkt budskab og hjertet på det rette sted

HSF PRESS DELEGATION startede ud med et besøg hos Hummel International, hvis hovedkvarter ligger i Aarhus. Her fik delegationen bestående af nationale og internationale moderedaktører og influenter hele historien om det danske sports- og modebrand og hvordan de fra dag ét har været en virksomhed med et stærkt formål og budskab nemlig: ”Change the world through sport”.

Marketing Manager hos Hummel STYLE, Helle Holm.

Hummels DNA ligger i, at det er et sportsbrand, men bevæger sig i krydsfeltet mellem mode og sport. Dette kommer tydeligt til udtryk i deres nye designretning, Hummel Hive, hvor herretøjsdesigneren Willy Chavarria fra New York er gået sammen med Hummel om at skabe en fælles kollektionen. Willy Chavarria ønsker at designe tøj med et budskab og passer derved ind i Hummels ånd. Den mexicansk-amerikanske designer Willy inkorporer sin personlige stil i kollektionen, hvor han finder inspiration i sine rødder og bestræber sig på at lave demokratisk og fordomsfri mode. Som en del af Hummel Hive projektet, tilbyder Hummel og Willy sponsorater til fodboldspillere fra New York og tilbyder støtte til immigranter. Kollektionen vil stå sammen med en kampagne, der har til formål at støtte mexicanske og latinamerikanske mennesker, som bor i USA, med et særligt fokus på dem, der spiller fodbold.

Direktør hos HEADSTART FASHION Christian Chapelle og designer hos Hummel Willy Chavarria.

Projektet Hummel Hive er et godt eksempel på, at virksomheden lægger stor vægt på karma og social ansvarlighed. Delegationen fik fortalt nogle af Hummels mange karma-historier, og fik indtrykket af, at virksomheden oprigtigt ønsker og formår at udrette en positiv forskel i verdenen.

Udover karma som værende en af kerneværdierne i Hummel lægger virksomheden også vægt på sin arv og danskhed. Hummel er stolte af at være danske og de værdier som Danmark repræsenterer. Dette fremtræder i kollektionerne ved at trække på referencer fra de helt tidlige fodboldlandsholds trøjer, som Hummel producerede, eksempelvis de velkendte v’er på en lang stribe, går igen.

Sidst bestræber Hummel sig altid på at gøre tingene anderledes og med kant og karakter.

Luca Imbimbo, redaktør på F.Y! Magazine lyttede interessant med til Hummels oplæg.

Emily Sutherland, redaktør på Drapers tog noter til de spændende oplæg.

Hummel International delte deres karmafilosofi og de tiltag de gør rundt i verdenen med delegationen. De nationale såvel som de internationale modeaktører havde stor respekt for Hummel og deres budskab: “Change the world through sport”.

Søg